Isnin, 18 Ogos 2008

A uNiQuE fRIeNdShIp ~ a memo!r of a true frenship


A uNiQuE fRIeNdShIp ~ a memo!r of a true frenship

We will be forever a friend no matter what happen
because our friendship is true and unique.

One message receive : hye there !!
Reply : Salam. Saper ni??
Message received : x taw. Tetiba je no fon awk ade lam fon sy.
Reply : Ha?? sape ni??
Message received : u dunno me. I’m juz thinking 2 b ur frenz..
Reply : Huh,I dunno u.. how can b frenz with stranger like u..
Message received : K fine,bye..daa. sori disturbing…
Reply : hey, wait..

It was the beginning of our friendship story. To know her is something weird for me at da first time. But in the name of friendship, I like to be friends with her.

Persahabatan ini tidak termaktub dalam ape2 jenis persahabatan barangkali. Persahatan yang tak mengenal sahabat itu sendiri. pertama kali dia memperkenalkan diri sebagai Elya Eszela,nama yang kurasakan asing di Malaysia ini . Namun entah mengapa kumenerima nama itu, tanpa sebarang curiga.

Persahabatan ini terus tumbuh mekar,bercambah di atas nama persahatan yang unik kerana kami saling tidak mengenali. Namun nama SBP telah menyatukan kami. Aku senangkali bercerita tentang hostelku kepadanya. Bumi Farisian dan buminya di utara sana cukup jauh terpisah dengan banjaran titiwangsa. Betul ke fakta geografi aku ni?haha,pape jelah. Masih kuingat lagi sms2 yang aku forwardkan kpdnya. Selain msg persahabatan,ku4wardkan juga msg2 dakwah buat menjadi pedoman sekadar perkongsian sesama teman-temanku.

Elya yang kukenali amat lemah lembut, sopan dan ceria. Tapi kadang-kadang cukup lemah untuk menerima sesuatu dugaan. Seringkali aku memerli dia dengan kesihatan dirinya yang sudah tersedia lemah. ( moga2 dia tak pernah amik kisah tentang ni )
Persahabatan ini berterusan hingga aku di tingkatan 4,suatu titik tolak kepada dimensi baru persahabatan kami. Hendak dijadikan cerita,aku juga ada seorang kawan yang nama glamernye Zaimawi,berkepala boatak mirip2 Mawi. Zaibo amat meminati gadis2 Cina,
Yang dikatakannya kiut. Mungkin dia terpengaruh dengan cerita2 korea tontonannya kot.
Sebagai teman rapat kepadanya, virus ini turut berjangkit kepadaku.Parah….

Hari itu aku memberitahu Elya bahawa kami akan ke sekolahnya dalam rangka lawatan sambil belajar kami. Sebagai orang yang bertanggungjawab membuat kertas kerja lawatan, aku memilih untuk menginap di sekolahnya. Sekurang2nay aku dapat bertemu rakan mayaku ini. Hari itu juga Elya membuat satu kejutan kepadaku.


Pagi itu aku terima sms dari dia..

Message received : Hye yat..MoNIm..I got sometim 2 tell u..
Reply : hm,ok ..juz tell me..
Message received : klau sy ckp awk janji tak marah k??
Reply : haha,ok.surela x marah.juz tel me..
Message received : hm,ok. tP terpulang la pd awk nak marah sy ke ape ke..
Yang penting saya nak bgtau perkara sebenar..
Act,my real name not elya. My name is Fu Ze Yue.
I’m a Chinese,not a malay like u think b4..
It’s up 2 u nak accept me as fren lg x after diz.
I know I wrong..Sory 4 lie on u..n Thanx 4 da
lovly frenship memory..k bye..
Reply : What???huh,wat a truth to know..
But never mind..i’m not angry wif dat..Hepi ader r..huhu..
Now wat should I cal u??

Starting from dat moment, I can’t contact her anymore.. but luckily when I get to her school she contact me..

Aderlah discussion between us dgn dak2 skul dia..Sepanjang kat skul dia masa tu, ader la sorang minah ni datang tegur aku ,mase tu dorang ader jamuan kot. So, she accept the challenge from her friends..Never mind,she’s not important in my story. Masa tu,yang aku tanye hanyalah sama ada dia kenal ataupun tak kawan aku yang unik tu..Syukur, dia memang kat situ tapi malangnya kami tak sempat nak jumpa.
Hendak dijadikan cerita lagi, hari terakhir kat sana aku cuba mencari kawanku yang sorang ni. Masa tu,dia tengah practice band..al-maklumlah dah sekolah dia memang fames dengan band nyer..

I got into the band room and I saw a girl playing clarinet..So interesting..but somehow I cannot see her for a long time when she disappear. In my mind,I tought dat maybe she tried to escape from me..fine,I don’t want to burden her..i leaved taiping with a regret,
Because having no conversation with my unique friends..

Da friendship continued till our fifth year at school.

She being vice president for her band team. Yeah, there’s no one can denied her talent n passion in music. Otherwise, i’m being nobody at my non famous school. Time goes by and our relationship grow fonder since then.

Hari kemuncak kepada persahabatan kami ialah ketika aku menerima sebuah bungkusan hadiah yang dikirim oleh seseorang.Malangnya pembalut hadiah itu telah dibuka oleh warden yang memeriksa bungkusan tersebut. Nasib baik warkah di dalamnya belum terusik.


Buat kali pertama dalam hidupku aku menerima sebuah bear dan sehelai t-shirt yang cukup untuk membuatkan aku tersenyum keseorangan sepanjang prep petang itu.

Together with the present was a lovely bookmark dat I put under my table for me to see it whenever I lost my motivation..I promised to myself dat I will keep the present forever and ever. The bear accompany me in my messy locker.huhu.. poor the bear..

Hanya ini sahaja sebagai nukilan buat persahabatan unik ini kerana aku tidak mahu ‘mematikan cerita ini kerana aku juga tidak mahu menurunkan titik nokhtah kepadanya,

7 ulasan:

Nana berkata...

wow..
syiwangg ah..
so, tht answers my question about th bear in th picture
eheh
keep up th good work!
=D

hanya aida berkata...

0h0h0~fungsze~fungsze~aku udah bacAa~

Nana berkata...

maghilah kunjung blog oghe gop:
http://nanas-world.blogspot.com

Al - Amin berkata...

x unik pom...
koya le mu ni..

fszeyuen berkata...

huhu..setiap kali me on9..sure bace again again n again~..thanks~

Fatimah berkata...

dayat! very nice story u got.=)very nice friendship.~kak zahra.

the farisian community berkata...

dayat jiwang paroks..

huhuhu~

well..

beautiful frenship lorh..